Sunday, February 7, 2016

Via Sri Prem Baba: Flor do dia - Flor del día - Flower of the day 07/02/2016

“Paralelamente ao trabalho psicoespiritual, algumas práticas podem te ajudar a chegar à compreensão necessária. Pode ser a repetição de um mantra, uma meditação, mas também um kriya (purificação do corpo) ou um asana (postura de yoga). As práticas externas podem ajudar a transformar aspectos internos. Você pratica fora até que aprende a fazer sirsasana, padmasanae bhastrika dentro de você, na hora que o outro está ali, te desafiando, te provocando. É preciso ter muita firmeza e flexibilidade para lidar com a brutalidade que se manifesta no mundo. Algumas situações pedem muito alongamento e equilíbrio. E, às vezes, temos que ficar de ponta cabeça para dar conta.”

“Paralelamente al trabajo psicoespiritual, algunas prácticas pueden ayudarte a llegar a la comprensión necesaria. Puede ser la repetición de un mantra, una meditación, pero también una kriya (purificación del cuerpo) o un asana(postura de yoga). Las prácticas externas pueden ayudar a transformar aspectos internos. Practicas afuera hasta que aprendes a realizar sirsasana, padmasana y bhastrikadentro tuyo, en el momento en que el otro está allí, desafiándote, provocándote. Es necesario tener mucha firmeza y flexibilidad para lidiar con la brutalidad que se manifiesta en el mundo. Algunas situaciones piden mucha elongación y equilibrio. Y a veces, tenemos que estar cabeza abajo para conseguirlo.”

"In conjunction with our psycho-spiritual work, there are some practices that can help us reach understanding. These practices may include the repetition of a mantra, meditation, or even a kriya (a bodily purification) or an asana practice (yoga postures). External practices can help to transform internal aspects of ourselves. We continue with these external practices until we learn to do sirsasana (headstand), padmasana (lotus pose) and bhastrika (bellows breath) within ourselves at the moments when someone is challenging and provoking us. It takes great steadiness and flexibility to deal with the brutality that manifests in the world. Some situations call for us tostretch out and balance ourselves. Sometimes, we even need to stop and go into a full headstand in order to cope.”

Via Dialy Dharma: Bow by Bow

We offer our whole body and mind to wisdom or to compassion, opening ourselves, in the act of the bow, to that quality letting go of everything else in our life but that quality, bringing it out, making it big, fashioning it day by day, bow by bow.

—Norman Fischer, "Why Do We Bow"