Thursday, March 17, 2016

Via FB:


Via Sri Prem Baba: Flor do dia - Flor del día - Flower of the day - 17/03/2016ia

“Você pode encontrar milhões de razões para não se abrir para o outro. Na verdade, você pode até ter motivos de verdade para não se abrir para ele. Mas, estando comprometido com o autoconhecimento, é preciso lembrar que esse fechamento é um sintoma do medo. E o medo sempre está a serviço de esconder alguma coisa. Se você tiver coragem de olhar de frente para esse medo, ele vai te mostrar alguma outra coisa, provavelmente uma vergonha, que é um aspecto do orgulho. Esse medo está escondendo alguma coisa que você não quer tomar consciência, e nem quer que o outro saiba.”

“Puedes encontrar millones de razones para no abrirte al otro. En verdad, puedes hasta tener motivos verdaderos para no abrirte a él. Pero estando comprometido con el auto-conocimiento, es preciso recordar que este cierre es un síntoma del miedo. Y el miedo siempre está al servicio de esconder algo. Si tienes el coraje de mirar de frente a este miedo, te va a mostrar alguna otra cosa, probablemente, una vergüenza, que es un aspecto del orgullo. Este miedo está escondiendo algo que no quieres tomar conciencia, y tampoco quieres que el otro sepa.” 

"We can find thousands of reasons not to open up to the other. In truth, we may even have real reasons as to why we shouldn’t open up to them. But if we are truly committed to self-knowledge, we need to remember that this closure is a symptom of fear. Fear is always trying to hide something. If we can be courageous enough to confront this fear, it will lead us to something else such as shame, which is another aspect of pride. This fear is hiding something that we don't want to face and that we don't want the other to see."

Via Daily Dharma: Buddhist Science


Buddhist science is not just an intellectual pursuit for the sake of unraveling the mystery of nature, but it also has a therapeutic aspect that gets to the very basic cause of suffering. In this context, a rigorous pursuit of science is not to hold a blind belief in anything but to honestly and eagerly pursue the investigation of the mechanism of happiness and suffering.

—Matthieu Ricard, "Why Meditate?"